Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن ریوندی گفت: با رضا عطاران صحبت کردم و گفتم به صورت اسپانسر هزینه ساخت فیلمی را می دهم به شرطی که در یک نقش طنز به عنوان نقش اصلی مقابل خودت بازی کنم، تعجب کرد، رفت اما خبری نشد.

به گزارش مشرق،حسن ریوندی طنزپرداز کشورمان اولین مهمانی  بود که در برنامه «رخ به رخ» که نخستین قسمت آن جمعه ساعت 23:00 روانه آنتن شبکه دو شد، مخاطب را با وجه دیگری از خود روبرو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ریوندی با حضور در برنامه «رخ به رخ» از پذیرش افراد نسبت به کمک گرفتن از متخصصانِ مشاور و روانشناسان اشاره کرد و گفت: من هم افسرده می‌شوم و از مشاوره استفاده می کنم چون مثل بسیاری از افراد در مقاطعی از زندگی منبع انرژی‌ام را از دست میدهم و نیاز به راهنمایی گرفتن از یک متخصص و روانشناس دارم. پذیرشِ اصلِ مهمِ کمک گرفتن از روانشناسان در مسیر زندگی یک الزام است.

این طنزپرداز در پاسخ به این پرسشِ امیرعلی دانایی که در صورت ساخته شدن فیلم زندگی تان دوست دارید چه کسی به جای تان بازی کند، گفت: به نظرم جواد عزتی در 30 و چند سالگی، مهران مدیری در آینده و رضا عطاران در سن فعلیم بهترین گزینه‌هایی هستند که می‌توانند نقش مرا ایفا کنند.

ریوندی درباره خودش و آرزوهایش گفت: لیسانس تربیت بدنی دارم و زمانی که دبیر ورزش در مدارس بودم هم به استندآپ می‌پرداختم. رویای بازیگری در ژانر طنز را داشتم و دارم. حتی با رضا عطاران صحبت کردم و گفتم به صورت اسپانسر هزینه ساخت فیلمی را می دهم به شرطی که در یک نقش طنز به عنوان نقش اصلی مقابل خودت بازی کنم، تعجب کرد، رفت اما خبری نشد.

او ادامه داد: البته الان که فکر می‌کنم بهتر شد که این اتفاق نیفتاد چون سعی کردم سطح معلوماتم را بالا ببرم، در سمینارهای زیادی شرکت می‌کردم، مطالعه کردم و از اساتید مختلفی آموزش دیدم و توانستم چند پله بالاتر بروم.ریوندی همچنین در «کافه رخ به رخ» گفت: آدم بلندپرواز و ایده‌آل گرایی هستم که البته خوب نیست چون هیچ ایده‌آلی هیچ وقت وجود ندارد. بعضی‌ها خیلی پول دارند اما خوشبختی را احساس نمی‌کنند و به نظرم این خوب نیست. فیلم‌های مورد علاقه‌ام فیلم‌هایی هستند که قهرمان دارند مثل «آژانس شیشه‌ای».

در بخش «اتاقک رخ  به رخ» از مهمان مورد نظر خواسته می‌شود که از معضل اجتماعی که دغدغه‌اش است صبحت کند اما از حسن ریوندی درخواستِ اجرای یک استندآپ کمدی شد که او نیز به این درخواست پاسخ مثبت داد.ریوندی در بخش دیگری از این برنامه به سمت رویارویی و رخ به رخ شدن با خودش هدایت شد و در مقابل آینه به سوالاتی پاسخ داد که نیاز به مواجهه‌ای صادقانه با درون خود داشت.

ریوندی که برای اولین بار در یک برنامه تلویزیونی حاضر می‌شد در این بخش گفت: دوست دارم بگویم از اینکه مردم دوستم دارند خوشحال هستم ولی باید این را هم بگویم که من هم افسرده می‌شوم، اما ایمان دارم بلاخره این روزها می‌گذرد و بنابراین خودم را سرپا نگاه می‌دارم.او در پاسخ به اینکه حاضری با ترس‌هایت روبرو شوی، گفت: از دست دادن عزیزانم برایم خیلی سخت است و از بزرگ‌ترین ترس‌هایم است. وقتی پدرم را از دست دادم بیشترین سوگواری را در میان اعضای خانواده برای پدرم کردم.

او از ترس هایش گفت: زمانی که بچه بودم خیلی کتک می‌خوردم نه برای اینکه زورِ بازو نداشته باشم چون از صدمه زدن به دیگران عذاب وجدان می‌گرفتم بنابراین ترجیح می‌دادم از هم‌سالانم کتک بخورم تا اینکه عذاب وجدان بگیرم.برنامه «رخ به رخ» که به مناسبت میلاد پیامبر(ص) پخش خود را آغاز کرده یک گفتگو-دراما از جنس مواجهه با خود است. شریک کردن مخاطب در گفت و شنودهایی بی تعارف و صریح از جنس مواجهه واقعی با خودِ افراد از ویژگی‌های این برنامه است.

«رخ به رخ» برنامه جدید گروه اجتماعی فرهنگی شبکه دو به تهیه کنندگی مهدی بابایی، کارگردانی حسین فاطمیان و نگارش یاسر حقیقی پور است که جمعه ها حوالی ساعت ۲۳:۰۰ و شنبه ها بعد از گفتگوی خبری ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه دو خواهد رفت.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان حسن ریوندی رخ به رخ حسن ریوندی رخ به رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۴۷۱۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، در دهه پنجاه مهم‌ترین شمایل معلم پرویز فنی‌زاده در «رگبار» بود و در اواخر این دهه فرامرز قریبیان در «جنگ اطهر» نقش معلم انقلابی را ایفا کرد. شاید بتوان گفت تنها در دهه شصت تعداد قابل توجهی کاراکتر معلم به فیلم‌های ایرانی راه پیدا کردند؛ از خسرو شکیبایی در فیلم «رابطه» تا هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» و علی نصیریان در «جاده‌های سرد» و مجید مجیدی در فیلم «شنا در زمستان»، چند نمونه از پرداختن سینمای دهه شصت به شخصیت‌های معلمند. از دهه هفتاد از تعداد فیلم‌هایی که معلم‌ها در آنان نقش محوری ایفا می‌کردند، کاسته شد. آنچه پیش رو دارید مروری است بر ۵معلم به‌یادماندنی سینمای ایران در طول ۵دهه.

دهه پنجاه؛ آقای حکمتی (پرویز فنی‌زاده در فیلم «رگبار»)


به‌یادماندنی‌ترین تصویر معلم در سینمای قبل از انقلاب که معمولا عنایتی به حرفه معلمی نشان نمی‌داد. در فیلم «رگبار» آقای حکمتی معلمی است که به محله‌ای در جنوب شهر آمده است. مدرسه مهم‌ترین و محوری‌ترین لوکیشن فیلم «رگبار» است و فیلمساز تصویری دقیق و پرجزئیات از فضای آموزشی مدارس در ابتدای دهه پنجاه ارائه می‌دهد. اداره‌کردن کلاسی شلوغ با پسربچه‌هایی شیطان مهم‌ترین مشکل آقای حکمتی در نیمه اول فیلم است‌. فیلم با علاقه‌مندی آقای حکمتی به عاطفه، خواهر یکی از دانش‌آموزان، وارد فضایی عاطفی می‌شود و درنهایت هم با انتقال از مدرسه و ترک محله به پایان می‌رسد. معمولا به انبوه تمثیل‌ها و استعاره‌ها در فیلم «رگبار» اشاره می‌شود و آنچه کمتر به آن توجه شده، تصویر ملموس معلمی است که نمی‌خواهد تن به آنچه هست بدهد. آقای حکمتی یکی از ملموس‌ترین غریبه‌هایی است که نویسنده و کارگردان «رگبار» در طول دوران فعالیت هنری‌اش آفریده است.

دهه۶۰؛ بیژن امکانیان در «دبیرستان»


علی ناصری، معلم زیست‌شناسی در فیلم «دبیرستان» (۱۳۶۶) با ایفای نقش بیژن امکانیان، در دهه‌ای که تعداد زیادی از شخصیت‌های سینمای ایران معلم بودند، به چند دلیل شاخص و به‌یادماندنی است؛ معلمی که خود سابقه اعتیاد داشته و مثل بیشتر معلم‌های سینمای ایران در دهه شصت آرمانگراست و می‌کوشد شاگردانش را از دام اعتیاد بیرون بکشد. فیلم به‌عنوان ملودرامی تلخ، یکی از موفق‌ترین آثار سینمای ایران در دهه شصت است که سال۶۶ سینماروهای زیادی را در شهرستان‌ها جذب سینما کرد. شخصیت سمپاتیک معلم و نحوه برخورد و تعاملش با شاگردان و چهره بیژن امکانیان به‌عنوان یکی از بازیگران مهم دهه شصت، تصویری از «دبیرستان» برای سینماروهای دهه شصت ساخت که دوست‌داشتنی و تأثیرگذار بود.

رامین پرچمی در «ضیافت»(۱۳۷۴)


رامین پرچمی در فیلم «ضیافت» تنها کسی از رفقای دبیرستانی است که از محله‌اش نمی‌رود و نخستین نفری هم هست که به کافه ماطاووس می‌آید تا به عهدی که سال‌ها پیش با رفقا بسته‌اند وفادار باشد. بین شخصیت‌های فیلم «ضیافت»، رامین پرچمی معلم است؛ معلمی که سطح زندگی‌اش از همه رفقا پایین‌تر است و ازدواج نکرده و راز علاقه‌اش به منیر خواهر عبد(پارسا پیروزفر) را هم مکتوم نگاه داشته است. در فیلمی که فرصت کافی برای پرداختن به همه حاضران در کافه ماطاووس ندارد و از نیمه دوم بیشتر بر علی یزدانی (فریبرز عرب‌نیا) و رامین (بهزاد خداویسی) متمرکز است، شخصیت رامین پرچمی به‌عنوان معلمی شریف بیشتر در یادها می‌ماند؛ معلمی که پاسدار رفاقت است و گذشته را فراموش نکرده است.

رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع»۱۳۸۹


تصویری طنز آمیز از معلم در فیلمی کمدی که پرفروش و پرتماشاگر از کار درآمد. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» تصویری از معلم در سینمای ایران به نمایش می گذارد که مسبوق به سابقه نبود.مدیر یک مدرسه دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است، اما وقتی دبیر شیمی دانش آموزان المپیادی به علت زایمان، شش ماه مرخصی می‌گیرد، مجبور می‌شود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر المپیاد زن در میانه سال تحصیلی بی‌فایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند اما ورود این آقای معلم مجرد و بی‌دست‌وپا، و شیطنت دختران دانش‌آموز، و تجرد خانم مدیر جدی و بداخلاق که تا به حال خواستگاری نداشته، باعث ایجاد اتفاقات بسیار خنده داری می‌شود. دختران دانش‌آموز دست به یکی کرده و با کمک پدر یکی از دانش آموزان، اردویی را تدارک می‌بینند تا این دو مجرد میانسال را در روبه‌روی یکدیگر قرار دهند. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» یکی از بامزه ترین شخصیت های معلم سینمای ایران را ساخته است.


 منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون
  • ۵ معلم از ۵ دهه؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟
  • ۵ معلم از ۵ دهه سینمای ایران؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران 
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟ / معرفی چهره‌های جدید
  • ماجرای خانواده رضا عطاران در «بدل» چیست؟/ معرفی چهره‌های جدید
  • ۵ معلم از ۵ دهه ؛ از پرویز فنی‌زاده تا رضا عطاران
  • اوسمار: برابر سپاهان، جزئیات تعیین‌کننده است/ هواداران تنهایمان نگذارند