Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرهنگ>موسیقی - تسنیم نوشت: حسن ریوندی با فروش بلیت‌های کنسرت خنده‌اش به‌قیمت ۳۰۰ هزار تومان رکورد فروش بلیت در ایران را شکست و رودستِ کیتارو درآمد.

گران‌ترین بلیتی که تا کنون در ایران برای یک کنسرت فروخته شده بود، مربوط به اجرای ماسانوری تاکاهاشی ملقب به «کیتارو» بود. این هنرمند که شهرتی جهانی دارد در مهر 1393 به ایران آمد و برای 4 شب در تالار بزرگ وزارت کشور کنسرت‌هایش را برگزار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت بلیت‌های این کنسرت از 80 هزار تومان آغاز می‌شد و تا 195 هزار تومان ادامه داشت.

بالابودنِ رقمِ دستمزد «کیتارو»، بالا بودنِ هزینه سفرِ اعضای گروه، بالا بودنِ هزینه حمل‌و‌نقلِ سازها و البته سیستم صوتی که خودِ گروهِ «کیتارو» با خود به ایران آورده بودند؛ از جمله توجیه‌هایی بود که برای بالا رفتنِ قیمت بلیت‌ها مطرح شد و تا حدودی هم پذیرفتنی بود.

از آن زمان تا کنون دیگر هنرمندی با شهرتی جهانی در حد و اندازه‌های «کیتارو» به ایران نیامد که این قیمت بلیت بار دیگر تکرار شود.

امروز اما در همین تهران بلیت‌هایی در حال فروش است که قیمتش به 300 هزار تومان رسیده است؛ آن هم نه برای یک کنسرتِ واقعی که برای یک کنسرت خنده!

در این اجرا نه خبری از یک هنرمند با شهرتی جهانی است و نه گروهی هنری با استانداردهای بالا قرار است به‌روی صحنه برود. در این برنامه هیچ هزینه سفر و یا جابه‌جاییِ سیستم‌های صوتی یا سازهای سنگین از آن سرِ دنیا به این سرِ دنیا در کار نیست. در واقع در این برنامه بدون هیچ توجیهِ پذیرفتنی، قیمتِ بلیت‌ها به 300 هزار تومان هم رسیده است.

اما پرسش اصلی اینجاست که چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد. آیا این رقم برای یک برنامه جُنگ پذیرفتنی است؟ به‌طور حتم خیر.

اصلاً بیایید از منظر دیگر این کنسرتِ خنده یا بهتر بگویم «جُنگ» را مرور کنیم. در این برنامه‌ها چه می‌گذرد؟

توهین به اقوام هدیه‌اش بلیت‌های 300هزار تومانی است!

همین چند هفته پیش بود که فیلم یکی از اجراهای همین آقای ریوندی در فضای مجازی منتشر شد و توهین او به‌همراه یکی از مجریان مطرح تلویزیون به قوم لُر، موجب جریحه‌دار شدن خاطر مردم ایران شد.

پس از این ماجرا مجری معروف با انتشار ویدیویی ضمن عذرخواهی توپ را به زمین ریوندی انداخت اما ریوندی هرگز حاضر به عذرخواهی نشد.

آن زمان و پس از انتشار این ویدیو موج‌های فراوانی علیه ریوندی در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت. اما امروز شاهدیم که او بدون هیچ مشکلی برنامه‌اش را در تالار وزارت کشور به‌روی صحنه می‌برد و البته اجازه هم دارد که قیمت بلیت‌هایش را از 40 هزار تومان آغاز کند و تا 300 هزار تومان ادامه دهد.

همه این‌ها در حالی رخ می‌دهد که تالار وزارت کشور را به‌راحتی در اختیار هنرمندان دیگر قرار نمی‌دهند، اما کسی مانند ریوندی به‌راحتی اجازه دارد برنامه جُنگش را در این تالار به‌روی صحنه ببرد.

کسانی که جُنگ‌های حسن ریوندی را دیده‌اند، خوب می‌دانند که آنچه در اجراهای او می‌گذرد طنز موقعیت نیست و بخش زیادی از جُک‌های او به شوخی (بخوانید اهانت) با اقوام مختلف ایران اختصاص دارد.

شاید اجرا در تالار وزارت کشور و بالا رفتنِ قیمتِ بلیت‌هایش تا 300 هزار تومان پاداشی است برای اهانت به اقوام مختلف ایران.

یکی دیگر از کارهایی که حسن ریوندی در برنامه‌هایش انجام می‌دهد تا شاید مخاطبانش را بخنداند، که البته بعید است کسی با این کار بخندد؛ خواندنِ آهنگ‌های خوانندگان لُس‌آنجلسی است. جالب این‌که در این بازخوانی‌ها صدای خوانندگان مختلفی که در آن سوی آب‌ها هستند عیناً تقلید و اجرا می‌شود و هیچ مشکلی هم برای اخذ مجوز ندارند.

خوانندگان لُس‌آنجلسی مجاز شده‌اند؟

در عین حال در همین تالار وزارت کشور و البته برخی سالن‌های دیگر خوانندگان وطنی اجازه اجرا ندارند، یعنی خوانندگانی که آثارشان از وزارت ارشاد مجوز رسمی گرفته و از چندین فیلتر عبور کرده‌اند، اجازه اجرا در برخی سالن‌های تهران و شهرستان‌ها را ندارند، اما حسن ریوندی به‌راحتی و با کمترین مشکل، آثار خوانندگان لُس‌آنجلسی را در تالار وزارت کشور اجرا و برای این کار هم قیمت بلیتش را 300 هزار تومان می‌کند و کسی هم کاری به کارش ندارد.

به هر روی کسی مُنکرِ لزوم برگزاری جُنگ‌های شاد و پُر از خنده برای مخاطبان نیست. خندیدن و شاد بودن از نیازهای ضروری هر جامعه‌ای است. در چند سال اخیر برنامه «خندوانه»‌ و «دورهمی» در همین راستا کارهای ارزشمندی در رسانه ملی انجام داده‌اند که البته استانداردهای لازم را هم رعایت می‌کنند.

متأسفانه برگزاری جُنگ‌های شادی به‌گونه‌ای شده که هنرمندانِ دیگر با دیدن این جُنگ‌ها احساس می‌کنند در حقشان جفا شده است.

چندی پیش بود که گفت‌وگویی با علی لهراسبی و مدیر برنامه‌اش داشتم و آنها به این نکته اعتراض داشتند که چرا خوانندگان موسیقی پاپ راه به برخی سالن‌ها ندارند اما در عین حال جُنگ‌های خنده آثار خوانندگان لُس‌آنجلسی را در برنامه‌هایشان اجرا می‌کنند و هر سالنی هم که بخواهند در اختیارشان قرار دارد.

این مسئله نشان از حفره‌ای بزرگ در این زمینه دارد و به‌طور حتم برای پُرکردن این حفره باید هرچه زودتر چاره‌ای اندیشید.

اگر با همین فرمان جلو برویم؛ توهین به اقوام مختلف ایران، اجرای آثار خوانندگان لُس‌آنجلسی و خیلی دیگر از نشانه‌های ابتذال به راهی برای کسب درآمدهای آن‌چنانی بدل می‌شود که متأسفانه تا همین الآن هم شده است.

58241

کلید واژه‌ها : موسیقی - تئاتر کمدی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۲۹۶۶۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد

مدیرکل صدا وسیمای فارس از برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در شیراز خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، احمد پهلوانیان در جلسه شورای عشایری استان اظهارداشت: تنوع در موسیقی، زبان و گویش‌های مختلف، فرهنگ و آداب و رسوم بسیار متنوع، پوشش‌های زیبای زنان و مردان، غذا‌های سنتی و... در جای جای استان، گویای اقوام مختلف در آن سرزمین است و فارس با این ویژگی، به حق ایرانی کوچک و سرزمین رنگین کمان اقوام است.

وی با تأکید بر وحدت اقوام ایرانی بیان کرد: مؤلفه ایران قوی در سایه «وحدت اقوام ایرانی» شکل گرفته و توسعه وحدت بین اقوام و ترویج این فرهنگ وظیفه همگانی است.

پهلوانیان با تأکید بر ظرفیت‌های اقوام و عشایر در استان یادآور شد: می‌طلبد مدیران ارشد استان و رسانه با هدف ایجاد وحدت، نمایش جذابیت‌ها، فرهنگ، تمدن و هویت اقوام، عشایر و ایلات ساکن در استان و با تکیه بر دو اصل هویت‌محوری و عدالت‌گستری، عملیات رسانه‌ای ویژه‌ای را طراحی کنند.

مدیرکل صدا و سیمای فارس از برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور در سطح ملی و با محوریت استان فارس در بهمن‌ ماه خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند یک رویداد ارزشمند فرهنگی در پاسداشت اقوام و عشایر و معرفی فرهنگ و هویت این بخش و پررنگ‌تر شدن جایگاه اقوام و عشایر کشور باشد.

وی، معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی، اقتصادی، اجتماعی اقوام و عشایر، بسترسازی تقویت وحدت و افزایش تعامل بین اقوام کشور، توجه به اشتراکات فرهنگی، مذهبی و آئینی اقوام ایرانی، توجه به عشایر به عنوان قطب مولد کشور و توجه به نقش تاثیرگذار زنان عشایر در عرصه‌های مختلف و نقش مدیریتی آنان در تحکیم بنیان خانواده را بخشی از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل صدا و سیمای فارس افزود: این جشنواره در دو بخش تولیدات مراکز استان‌ها و بخش مردمی مدنظر است که شامل تولیدات رادیویی، تلویزیونی، و مجازی است.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • «شب نغمه‌های اذان ایرانی» روی صحنه می‌رود
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • با عشق به ایران در ارمنستان (+عکس)
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • راهیابی مستند «چنشتی ها» به جشنواره ملی اقوام ایرانی
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • پیوندهای قومی بخش مهم شناسنامه اقوام ایرانی است
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد